May 7, 2013

Zvezdice umesto naslova, dakle



*** 



          Trebalo mi je otprilike tri nedelje, nepunih dvadeset dana, dakle tačno četristo sedamdeset i šest časova da se nateram, krenem i konačno stignem.
Na ulazu u Vavilon, Klub ljubitelja dobrovoljnog vraćanja knjiga fondovima biblioteka stadoh u kaku. Izvinite, izvinite, navalila je ljubazna kucovlasnica. Dešava se, iskezih se skoro iskreno. Pa, dobro, šta sad, ukakano pseto, viđa se. Dobro je dok kucovlasnici ne kakaju po ulici. Produžih do pulta za prijem novih članova. Dođoh, stadoh i pričekah da se dobardanim sa službenim licem kako bih objasnila zbog čega sam tu. Protokol je neočekivano glatko napredovao. Donekle. Tačnije, ''nekle'' spoticanja usledilo je nakon visokorezonantnog tona koji se začuo nakon ubeležavanja najličnijih mi podataka u kompjutersku bazu. A vi ste Kolajna Miraklovski, iznenada me počasti službenik saznanjem da je već negde čuo za mene. Znate, ja zaista poštujem Vaš lik i telo, ali – propisi su propisi. Molim Vas, pođite sa mnom u kancelariju.


Začudio me je Vaš aplikacioni mejl, pređosmo odjednom na zvanični visinski raskorak i precizan vokabular. Pretpostavljam, odgovorih najformalnije što što umem. Ne, ne pretpostavljate! Vi mislite da me je začudila Vaša molba da Vas primimo s obzirom na to da ne poštujete rokove povratka knjiga fondovima Biblioteke. Ali – varate se! U Vašem slučaju začudila me je činjenica da u osnovnoj školi nikada niste preskočili kozlić! Neverovatno, zbilja! Mada, ne čudnije od toga da ne konzumirate karfiol! Koliko sam upoznat, a verujte da sam odlično obavešten, Vi koristite kablovski internet... A selotejp nikada ne zavrćete na kraju, već uvek grebuckate po koturu kad tražite početak! Začudo, u jednom se slažemo: i sam uvek oližem poklopac na čaši od jogurta. Mada, nemojte misliti da ćemo Vas zbog toga drugačije tretitari. Tretirati? Ali kakve veze imaju svi ti podaci s mojim članstvom u Klubu ljubitelja dobrovoljnog vraćanja knjiga fondovima biblioteka? I odakle Vam sve te informacije o meni? Pročitao sam u Vašoj Knjizi. U mojoj knjizi? Pobogu, ja takvu knjigu nikada nisam  napisala. Varate se, gospođice Miraklovski, ja sam sve već pročitao. Gospodine, podsećam Vas, ja nisam autor te knjige. Ne budite drski, gospođice Miraklovski, razgoračenih sivoplavih očiju opomenu me službeno lice, bacajući pred mene kožno ukoričen materijal, odokativno od preko dve hiljade strana, s jasno signiranim naslovom: Sve je napisano. Evo, ovo je Vaša Knjiga, Vaš Slučaj. Izvolite, pogledajte, tu sve piše. Zaveden je svaki faktor koji smatramo odlučujućim u Vašem slučaju. Da preciziram, ovde je ubeležen svaki detalj koji Vas određuje nepodobnim članom u Klubu ljubitelja dobrovoljnog vraćanja knjiga fondovima biblioteka. Dozvolite da Vas podsetim... Evo, na primer, već na strani osamdeset i četiri podvlačite da kod stomatologa odlazite i preventive radi, a potom, sasvim kontradiktorno, nastavljate o tome da se češete tek kada Vas zasvrbi. Suludo, moram priznati... Rizikujete, baš kao i kada, samo malo, da vidim...aha, evo ga! Na strani sto trideset osam pišete da kroz tunel vozite noseći sunčane naočare. Nepažljiv čitalac bi pomislio da ste adrenalinski zavisnik, ali razuveravate ga u poglavlju o snovima gde se budite smrtno uplašeni nakon sna u kom ste zakoračili u bezdan i padali čitave tri sekunde. Shvatate li sada zbog čega je Vaš zahtev, u najmanju ruku, svejedno levu ili desnu, iluzoran? Ne, ne shvatam. Oprostite, ali ne shvatam. Ne shvatate?! A to što upravo sada pomišljate kako bi se cela ova Stvar mogla rešiti prirodnim putem, naturalno, da tako kažem?! Dopisaću to na hiljadu devetsto devedeset osmu starnicu, taman je ostalo mesta za jedan pasus između Vašeg letnjeg horoskopa i popisa knjiga na koje ste dobili popust prošlog meseca. Znate, najiskrenije poštujem Vašu odanost Horaciju, ali ja sam dijabetičar. Slatko mi je najstrože zabranjeno. Vi sada začuđeno ćutite, baš kao kada niste imali komentar o vremenskoj prognozi. Ne brinite, ovde sve piše, sve je napisano u Vašoj Knjizi. Mnogo ste mi olakšali ovom Vašom Knjigom, verujte...

***

Događaj iz Kluba ljubitelja dobrovoljnog vraćanja knjiga fondovima biblioteka ne remeti starnice mog Slučaja i niko nikada neće moći da mi za zlo uzme da je već o tome čitao. Šta zna jedna knjiga šta je bestseler...


Mirjana Kolarski

1 comment:

Ukoliko želite, ostavite komentar: