Nov 4, 2014

Šešir nije kriv!







Jedne večeri u ponoć, neko pokuca na moja vrata. Ustadoh polako i nespretno, omamljen od dugog sedenja u plavoj fotelji.
Na vratima stajaše čovek sa neobičnim šeširom na glavi. Šešir je u stvari bio običan, ali je imao nešto neobično na sebi. Bila je to ptica-riba, koja  se beše ugnjezdila u ulegnuću na vrhu glavopokrivke, meni nepoznatog čoveka.
- Jel slobodno ? – upita čovek sa ribapticom na glavi i podiže u vis svoj štap sa srebrnom drškom. Spusti ga na pod i zakorači unutra. Laganim, sporim korakom dopliva do plave fotelje i sede u nju.
Dok sam stajao pred njim zureći u malenu spodobu na njegovom šeširu, on progovori tihim, šištećim glasom: - Ja umirem od raka grla. Zato sam došao kod tebe.
- Ali, šta ja imam s tim ? – rekoh, kao da se pravdam, osećajući detinji strah pred ubojitom harizmom šeširočoveka.
- Ali, ti si sam, a to je isto – reče ubedljivo.
- Šta je isto ?
- Ja imam rak, a ti nemaš ribopticu – nastavi - ti si predodređen.
- Za šta ?
On polako, smireno izvadi iz džepa srebrnu tabakeru, otvori je i izvadi cigaretu.
- Pušiš li ? – pruži je ka meni.
- Ne !
- Uzmi slobodno, sad je već svejedno.
Nisam mogao da se oduprem njegovoj snažnoj volji.
Pušili smo i ćutali. Ja sam gledao kroz prozor u život. On kroz zid. U neki drugi život.
Kad je ispušio cigaretu, ustade i dostojanstveno pođe prema vratima. Išao sam za njim, kao hipnotisan.


Na vratima zastade,  okrenuvši se : - Ah, da ... Skide šešir s glave i tutnu ga meni u ruke.
Tada videh da nema pola lobanje i da u njenoj duplji ćuteći mirno leži nekoliko pilića ptice-ribe.
Onda ode.
Vratih se u plavu fotelju sa šeširom na glavi.
Sedeo sam tako par godina, pušeći i razmišljajući o tome zašto taj čovek puši, kad ima rak grla.
U međuvremenu sam potpuno zaboravio na ribapticu.
Kad sam skinuo šešir i pogledao u ulegnuće na njemu, bilo je prazno.
Na zidnom ogledalu ugledah svoju glavu bez šešira.
U udubljenju pola lobanje, ležalo je nekoliko ribaptića.
Izvadih jednog pažljivo i spustih u ulegnuće na šeširu.
Stavih ga na glavu i izađoh iz kuće.
Dok sam išao ulicom primetih da se poštapljujem.
Pod rukom koju držah u džepu kaputa, osetih metalnu hladnoću tabakere.
                                                                                                                     
                                                                                                                                      Slavko Mali

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite, ostavite komentar: