Nov 25, 2016

Vodič kroz zanimanja: Mrčendajzer

   Mrčendajzer -ka, -i, (eng. merchandiser) je pozicija koja je vezana za distribuciju roba u tercijalnom sektoru. Mrčendajzer ima za cilj da pozicionira svoju firmu i/ili robnu marku u okviru prodajnog lanca. Da bi se uspešno obavljala delatnost mrčendajzera potrebno je poznavanje prilika na određenom tržištu, uslova poslovanja, kao i sklonosti, navike i psihologija kupca, prodavca i kasirke. Mrčendajzer predstavlja bitnu kariku u lancu između onih koji plasiraju i onih koji primaju proizvod. Njegov zadatak je da relaksira napregnutost plasmana time što će krajnjem kupcu maksimalno približiti proizvod. Kupac mora da oseti konekciju sa proizvodom bez da oseti nelagodnost koja prati čitav proces plasmana istog.


   Mrčendajzer mora da poseduje blago koruptivne elemente i da ima potpuno jasan uvid u instituciju mita i kolika je njena prodornost. On, pored poznavanja gderobastojnosti (eng. product placement), mora da ima tvrdokosnost, ali i gipkost u zglobovima, kolenima i naročito kičmi. Od krucijalnog je značaja njegova mogućnost da valutom ili pregovaranjem na kolenima obezbedi svom proizvodu što bolju prodajnu mogućnost i time svojoj firmi obezbedi sigurniju poziciju na tržištu na kojem je sve više izbora, a time i sve manje mogućnosti.

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite, ostavite komentar: