May 14, 2012

Među socem i med' kečapom


     Stefan Dušan Silni pokušava da na moje oči proda neki komplet kuhinjskog posuđa od nerđajućeg čelika Fridrihu Barbarosi. Neokupan i riđ, kolega mu objašnjava da je tu samo u prolazu, da će jesti i dalje rukama, ali, Car ne odustaje, i još nudi i Kirbi usisivač, ako se na njegovu ponudu odluči u narednih pola sata. Klik. ,,Svako svoga ubijte predsednika mesne zajednice!'', urla grupa grčkih anarhista ispred zoološkog vrta u Jagodini, dok žirafa mirno gricka palmino lišće. Klik. Sava Mrkalj  gost kod Vanje Bulića u ,,Crnim biserima''. Vuk ga pokrao, kaže, nije ga ispoštovao. Klik. Tutsi i Huti igraju Večiti derbi na Marakani. Vodi Partizan. Klik. Srđane! Klik. Srđane! Klik.
-Srđane!
Šta je, pitam, vidiš da menjam kanale?
-Ne vidim, budalo, ja sam duh vremena.
-I šta 'oćeš tačno?Vidiš da sam zauzet, ne radim ništa, a nemam ni vremena...
-Hoću da te provedem kroz neke tvoje snove...
-Mešaš, bre, pojmove! To radi duh božića prošlih i budućih, ti si pojam iz filozofije.
-Mogu ja da mešam šta hoću, ja sam duh. Ti kad budeš duh, mešaj i ti šta god hoćeš. Mešaj, brate,  vinjak i banatski rizling, ali  'ajd'  sad, prati me.


I krenusmo. Ostavljajući svaku nadu, uđosmo. U nisko zasvođenoj prostoriji, nekom predsoblju čini mi  se, začula se vika:
-Mešaj, stara, sa'ću da te pocepam!
Krasno, ovaj me bolesnik poveo na poprište nekog incesta, pomislih, pa za lelujavim stvorom uđoh u sobu. Na moje zaprepaštenje, za stolom sa zelenom čojom, sedeli su Kralj Aleksandar i Kraljica Natalija i igrali tablić.
-Šta mi sa ovim pokazuješ? Da imam plemenito poreklo, ili edipov kompleks?,upitah.
-Nemam, brate, pojma, ovo je tvoj san, ti pravi kombinacije i izvodi zaključke. 'Ajmo dalje.
Duh mi dobaci hladno pivo u zelenoj flaši. Otpih gutljaj sa zadovoljstvom. Leglo mi je pivo kao majka preko mrtvog sina.
-Zelene flaše su nekad bile kontrolne, reče, pa u njima nisi mogao da nađeš miša kako pliva i slično. U devet smeđih flaša  iscuri svo đubre, a u ovu pivo,reče moj saputnik.
Zatekosmo se u ovalnom kabinetu. Predsednik Klinton prekide svoj odnos sa gospođicom Levinski i dođe da me pozdravi.
-E, Srđo, nekad sam ga tvrđeg vadio, nego što ga sada stavljam. Ali, ne žalim se: sve je dobro dok ne moraš  da brojiš tuđe pare i jebeš svoju ženu.
Zgrožen razgovetnim srpskim bivšeg lidera slobodnog sveta i narodnim mudrostima kojima me počastio, okrenuh se ka duhu, da ga pitam za značenje svega ovoga, a on tada reče:
-Tvoja generacija  živeće prosečno po sto godina. Zbog napretka nauke i tehnike, bićete u mogućnosti da menjate bolesne delove organizam kao rezervne delove. Ima žešće da se smorite.
-Znam, rekoh.
-Naučnici u Indiji uzgojili su na nekom laboratorijskom mišu ljudski prst.
-Znam i to.
-Još malo, i kompjuteri će preuzeti sve administrativne poslove u civilizovanom svetu.
-Znam, kažem.
-Ne znam za treći, ali znam da će se četvrti svetski rat voditi kamenjem i praćkama, rekao je Anštajn.
-Matori, znam, sve znam.
-A znaš li da medijapan u stvari znači Mejd in Japan?
-Znam, znam, znam. Ja svakog petka, još od kad sam mali bio, od korice do korice pročitam Politikin Zabavnik. Zato ja tako mnogo znam.
To rekoh, a duh iščeze u praskavom oblaku potmulog tutnja i lomnjave.
 Pridigoh se i podrignuh, oslonjen na lakat leve ruke. Tražim mobilni po podu da vidim koliko je sati, kad tamo, krš i nered. Polica sa knjigama se raspala. Pukao preopterećeni medijapan. Knjige i časopisi popadali svuda po podu, po neredu oko kreveta, poizvratli prljave tanjire i šolje od kafe. Gomila Politikinih Zabavnika umazana socem i kečapom.

Srđan Orsić

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite, ostavite komentar: