Mar 6, 2013

Iz dnevnika jedne higijofobičarke II




27.11.2012. Utorak

            Dugo sam se zadržala na poslu, kucala neke izveštaje, i tako... ukočila mi se ruka. Dobro je, bolje je nego kad se skroz otkočim. ...Kad se otkočim osećam se tako čudno, prazno, bolovi su ono što me ispunjava. Ko luda sam bez njih.
To mi je zbog kičme, bol iz kičme širi se difuzno prema ramenu, pa paralelopipedno ka ruci. A, bolovi u kičmi samo su posledica kratkih stopala. Imam kratka stopala u odnosu na svoju visinu. Ona ne mogu to da izdrže, pa se kičma krivi, i mišići se zgrče. Neki put i padnem na nos jer su mi stopala toliko mala da ne mogu da se sinhronizuju sa hodom, primetim da jedna noga zaostaje i šepa, dok druga beži napred. Ja razroko hodam!
            ...tri zuba, tri zuba su mi izvadili u jednom danu, i to bez anestezije!


12.12.2012. Sreda

        ... „Dragi, ja ne gutam, pa znaš da imam problema sa želucem i varenjem.“
            Krenula sam na elektroterapiju, zbog ovih mojih bolova u leđima. Primetila sam da mi je koža skroz umrtvljena. Ništa ne osećam na njoj, jer su nervi toliko oštećeni. Lekar odvrnuo struju, pa sve prži, osetila ja miris paljevine. Kažem, bre, doktore, lakše malo, jesam ja ovde došla da se lečim ili da me ti roštiljaš?!
            Niko ne zna koja je to vrsta alergije, ne može se ustanoviti , a išla sam na sve moguće alergo-testove. Kad izađem na hladnoću, koža mi se tako ospe crvenilom, čak i kad uđem u zatvoren prostor to se crvenilo jedva povuče. Uz to i pecka. Kad uđem u previše toplu prostoriju, isto to crvenilo se pojavi, na licu i rukama, slični su simptomi. Kako to da niko ne može da mi kaže kakva je to alergija? Nazvala sam je alergija na hladnoću i toplotu (mada nisam stručna, ali eto ako neko treba da me pita za mišljenje).
            ...tresu mi se ruke, neverovatno! Ništa ne mogu mirno da držim. Mom malom nećaku se to dopada, uvek mene zove da ga vodim u WC.


31.12.2012. Ponedeljak

            Danas na poslu su me jako boleli laktovi. Nešto sam pomislila, da se to nije proširio onaj benigni tumor podlaktice, da nije ušao u poodmaklu fazu? Nisam mogla da naslonim laktove na sto. Još se to spojilo sa teškim oblikom hemoroida, nisam sedela ni pet minuta u kontinuitetu. Morala sam završiti ranije.
Nova godina!!! Vodio me dečko na doček kod drugara, kad tamo: jagnjetina! A meni pozli i od samog mirisa jagnjetine, pa kad se tu doda i nizak pritisak, mendža na svakih 12 dana, oni bolovi u laktovima i hemoroidi... Novu godinu dočekala u Urgentnom. Probudila sam se u krevetu i pomislih koliko oko mene ima sve nekih umišljenih bolesnika, džabe zauzimaju krevet! Ništa im ne fali, malo popili i nagudrali se. Nadam se da me neće prerano otpustiti, plašim se da se štogod ne zakomplikuje. Jes da je sada u redu, ali kad odem kući imam osećaj da će se sve pogoršati, takav mi organizam.


11.1.2013. Subota

            ...da kevo, nije čudo što ne mogu to da jedem, ni ne smem, znaš li ti da je moja pljuvačka netolerantna na GMO soju? Ima li nešto drugo za ručak?


15.2.2013. Petak

            Moja fiziologija je čudo prirode! Uvek me iznenadi. Kad sam se probudila ujutro, iz nosa su mi se slivali potoci. Pomislila sam da nije slučajno prehlada, ali nije. Meni suze cure na nos!
Putujem kod dragoga na vikend. Ne mogu da putujem autobusom, to me jako smara. Kad sam putovala linijskim kombijem, imala sam klaustrofobiju. Kao da sam putovala u kutiji! Još je zagušljivo bilo, ljudi kašlju, niko da otvori prozor, ma grozno! Neeeee moguuuu daaa dišeeem!!! Uh, jedva sam preživela putovanje. Zato sad idem linijskim taksijem, da se slično ne bi ponovilo.


 

* Higijofobija (lat. higiophobia) – strah od zdravlja, uznapredovali oblik hipohondrije, kad osoba više nema strah od bolesti, nego strahuje od svega onoga što bi joj moglo doneti zdravlje; strah da će se naglo ozdraviti.

         


ilustracija: Dragan Brusin     autori teksta: Nikola Oravec i Albina Milanov


No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite, ostavite komentar: