Apr 21, 2013

4 (četiri)



I
Mladi učenik dolazi starom zen-učitelju:
- Ko sam ja?
Učitelj ustaje i brzo otvara prozor.
Učenik stoji i dalje čeka odgovor na svoje pitanje.
- Šta čekaš? – upita učitelj.
- Pa, odgovor – reče učenik.
- Zar ti nisam odgovorio? – reče učitelj, ustane i zatvori prozor.
(nepoznati autor)

II
Prvog dana na novom radnom mjestu mlađani Gradimir Lang nehotice je otvorio onu veliku peć za topljenje gvožđa. Od vreline odmah su mu iscurila oba oka.
A nedavno govorio je kako se ne boji nikakvog posla.

III
Zvali su je Ljubičica. Vozimo se. Putevi gospodnji su asfaltirani.
- Malena, otkud ti ljubičica u decembru?
- Kupila mama.

IV
Idemo mi Igmanom, stegla zima, srce puca, uši otpadaju. Za nama ide drug Tito i viče: „Ljudi, pokupite sve to što vam ispadne, imamo mi medicinske sestre u Foči, prišiće vam to, biće kô novo.“
Stigli mi u Foču, ja da se prepipam je l’ mi nešto fali, kad ono, da prostiš, fali mi kita. Au, šta ću, đe ću? Snuždio se ja, pošô u ambulantu, tamo ove prišivaju šta kom’ fali, kad eto ti Tite, vidi mene, pa kaže: „Đe si Jovo, prijatelju, šta si se pokunjio, šta te muči?“
„Druže Tito“, kažem ja njemu, pa nastavim: „Tak’a i tak’a stvar, ispala mi kita negdje usput i ne znam šta ću?“
Na to će meni drug Tito: „Ništa se ti druže Jovo ne brini!“ Zavuče ruku u džep od šinjela, izvuče ruku, a u ruci druga Tita pet komada kita. Pogleda me drug Tito i reče mi: „Evo ti, Jovo, pa biraj!“
(Napred u prošlost).


***
Između goreispisanih priča ne postoji nikakva zdrava i logična veza. Ali treba se čuvati zdravog razuma, pažljivog planiranja i logike. Logika je pička, radi samo kada je batina iza nje.


Dalibor Radovanac

No comments:

Post a Comment

Ukoliko želite, ostavite komentar: