Scena
Šuma; dva drveta sa niskim granama,
lisnati žbun u pozadini, do njega potočić, razapeti šatori, peškiri na zemlji,
stolovi, u sredini nezaložena vatra.
Lica
Maljavi muškarac u odelu pionirke,
Tip koji udara kamen o kamen, Kartaroši, Loptaši, Svirac-tamburaš, Ljubavnici,
Mesar, Kuvar, Pijanica, Dosadnjaković, Drkadžija.
I Čin
Maljavi muškarac u odelu pionirke se
drži za rubove svoje suknjice i klati se levo-desno. Tip koji udara kamen o
kamen udara kamen o kamen pokušavajući da napravi varnicu koja će zapaliti
vatru pred njim. Kartaroši sede na peškirima, igraju karte. Loptaši, njih
troje, igraju odbojku, koristeći samo znanje o udaranju lopte iz odbojke, bez
mreže, linija, tarafleksa, sistema bodovanja, sudije i publike. Svirac-tamburaš
zateže i otpušta redom čivije svoje izlizane i iskampovane gitare pod
nadstrešnicom šatora. Niže kraj reke, a pored žbuna, njih dvoje nešto ćućore i
rumene dok se zgledaju. Mlađahni mesar oštricama svog noža čereči, tranžira i
filetuje živinsko, teleće i svinjsko meso. Do njega stoji nadobudnik koji mu
daje savete i ispravlja ga. Iza ove dvojice, uz drvo, sedi treći koji u desanki
drži flašu rakije, koju u neravnomernim razmacima prinosi suvim ustima. Od
jednih do drugih ide raščupani cvikeraš za kojeg samo naslućujemo da priča o
aktuelnom programskom jeziku ili dešavanjima o nekoj ili nekom na nekom kvizu
ili rijaliti šou na nekoj ružičastoj ili žutoj televiziji. Sve ih iz ugla scene
promatra lik koji nit' doprinosi razvoju situacije, nit' pomaže oko spremanja,
nit' muva, nit' pije, nit' se drogira, nit' dosađuje.
II Čin
Klimaks koji Maljavog pionirku baca u
klimakterični trans pod strujnim udarom. Tip koji udara kamen o kamen poput
drevnog vrača trči bosonog kroz vatru, koja vrhovima svog plamena liže
zakomarčeno nebo. Kartaroši bacaju karte po "BeGe", u vis u dalj u
Tesna koža "evo vam pare" stilu. Loptaši su fiksarili loptu svojim
trbusima i poput bahantkinja se okreću i vrte svoje udove. Svirac-tamburaš
drlja van ritma, ali oštro oko primećuje mensonovske akorde u munjevitim
pokretima zglobova njegovih gornjih ekstremiteta. Ljubavnici na, po prirodu,
manje zao način utiču rastresivanjem žbuna i daju mu novi, iščašeni, smer
rasta. Mesar držeći u svakoj ruci po jedan nož, zanemaruje oštrice i smer
sečenja i upotrebljava i savija noževe sivonjski zabadajući vrhove kroz meso u
dasku. Kuvar u golmaskim paradama hvata meso koje u visokim parabolama leti
nakon Mesarovih hirurških poteza. Pijani se, sa flašom, gega kroz masu, koja ga
ofliperuje bez dodatnih poena, bez ikakvih tendencija da će se njegovo
lelujanje i odbijanje u skorije vreme zaustaviti. Cvika koji je natakao đozluke
na potiljak žonglira sa osrednjim kamenčićima. Smor se, poput Tamburiksa, klati
sa niže grane na koju je okačen.
Argus Brandin
No comments:
Post a Comment
Ukoliko želite, ostavite komentar: